Έχω δει ανθισμένα λουλούδια…

Το παρακάτω απόσπασμα προέρχεται από την ελκυστική και ευφυή σύλληψη του Νίκου Κροντηρά. Ολόκληρο το ποίημα θα το βρείτε εδώ. Μετά από καιρό ίσως βάλω κι άλλο απόσπασμα για να το ξαναδώ.

ΕΧΩ ΔΕΙ ΑΝΘΙΣΜΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ
γι’ αυτό δεν μπορώ να Πεθάνω
είμαι στοιχειό της ομορφιάς και της μεγάλης Μέρας
γνωρίζω την ύπαρξη του Ανθρώπου
γι’ αυτό δεν μπορώ να Πεθάνω
Γνωρίζω τον Ήλιο
γι’ αυτό δεν υπάρχει σκοτάδη.

Γιατί να φάει ένας άντρας που δεν θα Πεθάνει;
Ας δοκιμαστεί η ζωή δίχως θάνατο
σήμερα
με άνεμο τόσο δυνατό που η βροχή να σμίγει
το σπόρο στο χώμα.
Ω ενεστώτα αφρικάνικε
θα βρέξω στο μέλλον των παιδιών
θα χορέψω στον τάφο της ερήμου
γευόμενος τις συνέπειες των πράξεών μου.

Θα δεις τ’ αστέρια να πέφτουν
αυτή η τελική πρόκληση να στεριώσεις τον ουρανό
θα δεις ανθρώπους να πεθαίνουν από την πείνα
και είναι η ώρα να Ζήσεις ή να Πεθάνεις.

Ζωής ένεκεν λοιπόν βιάζομαι

Ύπαρξη το φως
και η σκιά δεν είναι παρά έλλειψη φωτός
ύπαρξη η ζωή
και ο θάνατος δεν είναι παρά έλλειψη Ζωής

Ω ελευθερία
με έδειρε το τριαντάφυλλο
είμαι επαναστάτης
μπορώ να ζήσω κάθε μέρα

Ω επανάσταση
με γάμησε το στάχυ
είμαι ποιητής
μπορώ να πεθάνω κάθε μέρα.

ΠΟΙΑ ΙΔΕΑ ΤΟΛΜΑ ΝΑ ΑΓΝΟΕΙ ΤΗ ΖΩΗ;

…μια μέρα
κάποιος αγωνίστηκε
για κάτι που δεν μπορούσε να μυρίσει
να δει να ακουμπήσει,
κάτι που χρόνια πολλά μετά
πήρε το όνομα Ήλιος

~ από root στο 8 Φεβρουαρίου, 2009.

Σχολιάστε

 
