Η πέμπτη μέρα μιας απεργίας πείνας

Mutatis mutandis, αυτό είναι το γράμμα κάποιου μετανάστη εργάτη που κάνει απεργία πείνας. Υπάρχει κόσμος που είναι αλληλέγγυος στις δίκαιες εξεγέρσεις της εργατική τάξης, είτε αυτές λαμβάνουν χώρα στην αθήνα, είτε στις γειτονικές χώρες. Το ζήτημα είναι συλλογικό και ως τέτοιο η λύση του -αργά ή γρήγορα- θα δοθεί συλλογικά από τους εργαζόμενους μιας και περισσότερα τους ενώνουν, παρά τους χωρίζουν.

Αδέρφια μου
αν δεν τα καταφέρω
να σας τα πω σωστά
αυτά που θέλω,
με συμπαθάτε.
Γυρνάει το κεφάλι μου λιγάκι.
Δεν είν’ απ’ το ρακί;-
με τυρανάει η πείνα
σαν το σαράκι
αδέρφια απ’ την Αμερική
απ’ την Ευρώπη
κι απ’ την Ασία:

…Δεν είμαι φυλακή
ούτε κρατάω νηστεία
δεν κάνω απεργία

Τούτο το Μάη
εξάπλωσα στη γη
πα στο χορτάρι
μια νύχτα σκοτεινή
τα μάτια σας κοντά μου λάμπανε
ωσάν τ’ αστέρια
κι ήτανε, όλων σας τα χέρια
τ’ αγαπημένα
μεσ στην παλάμη μου
σαν ένα,

σα χέρι μητρικό,
σα χέρι αγαπημένης στοργικό,
σα χέρι της ζωής.

Αδέρφια μου,
ποτέ δε μας αφήσατε εσείς μεσοστρατίς
ούτε κι εμένα
μα ούτε και της χώρας μου το δύστυχο λαό.

Κι όσο σας αγαπώ
τόση και σεις μου δίνετε αγάπη.
Ευχαριστώ αδέρφια ευχαριστώ.

Αδέρφια μου
Δε θέλω να πεθάνω
Κι αν με σκοτώσουν
αν με εξοντώσουν
πάλι θα ζω
στο στίχο μέσα του Αραγκόν
όπου ζητάει
που τραγουδάει
πιο όμορφες να ξημερώσουν μέρες
θα ζω
στου Πικασό το περιστέρι
θα ζω
στου Ρόμπσον το τραγούδι το γλυκό
και πιο πολύ
κι αυτό θάναι το πιο όμορφο απ’ όλα:
στο νικηφόρο γέλιο του συντρόφου θα ζω
του μαουνιέρη
στο πόρτο της Μαρσίλιας.
Αλήθεια είν’ όμορφη η ζωή
αδέρφια είν’ όμορφη πολύ
κι εγώ θα ζω χαρούμενος όσο μπορώ
σαν το αγέρι
σαν το πουλί.

~ από root στο 29 Ιανουαρίου, 2011.

Σχολιάστε

 
